piątek, 11 maja 2012

Kokosanki

 

A czemu nie kokosanki, fajne do kawy aromatyczne no i raczej dla kobiet :). Jak się ma chwile zwątpienia, zmęczenia i wszystko jest do d... to sam zapach ciasteczek i kawa na chwilkę oderwie nas od zmartwień. Znam kilku mężczyzn, którzy nie lubią kokosu choć choć Niuniek widzę lubi. Dmucha ostro bo gorące, jeszcze jak były w piekarniku skakał przed nim i wołał: ja chce ja chce :)
Nie mam rękawa do wyciskania takich ładniutkich kwiatuszków, więć nałożyłam je do bibułek malutkich na mufinki czy truffle. Przepis Andrzeja Polana ale oczywiście zmodyfikowałam dałam łyżkę miodu :).

 Kokosanki:

Składniki:
  • 50g masła
  • 100g cukru
  • łyżka miodu
  • 50ml mleka
  • 200g wiórków kokosowych
  • 2 białka
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli
Przygotowanie:
Masło rozpuszczamy z połową cukru, miodem oraz mlekiem kiedy cukier się rozpuści dodajemy wiórki kokosowe i wszystko razem mieszamy aż wiórka będą lekko uprażone. Odstawiamy do przestudzenia.
Białka ubijamy z szczypta soli i pozostałym cukrem na puch, delikatnie mieszamy z mąką ziemniaczaną i przestudzoną masą kokosową. Wykładamy do bibułek i pieczemy w temp 160 stopni przez ok 20 min.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz