poniedziałek, 8 października 2012

Ciasteczka z sezamem



Jak człowiek ma gorszy dzień i wszystko co wczoraj miało być dobrze dziś jest na "Nie" chciałoby się czymś pocieszyć. Może coś pochrupać, dom otoczyć smacznym zapachem? Nie musiałam namawiać Niunia by zrobić jakieś proste domowe ciasteczka, przepis wyszedł w trakcie robienia. Synek mi dzielnie pomagał, już nawet umie wbić jajko , dumna ze Mnie Mama :). I sie biedny nie mógł doczekać kiedy będą gotowe w kółko powtarzał: - Ja tak nie lubie czekać.


Ciasteczka z sezamem:


  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 5 łyżek sezamu
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 2/3 kostki masła
  • 1 jajo
  • cukier waniliowy
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 duże łyżki miodu
Mąkę przesiałam dodałam wszystkie składniki i wyrobiłam ciasto. Ciasto odstawiłam do lodówki na jakieś 15 minut. Robiłam małe kulki które rozgniotłam dłońmi i wyszły okrągłe ciasteczka o grubości 0,5 cm.
Blaszkę wyścieliłam pergaminem i posmarowałam olejem.
Piekłam w piekarniku z obiegiem nagrzanym około 170 stopni przez 15 minut.
Warto poczekać, aż ciasteczka ostygną :) bo są pyszne .



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz